Εσωτερική έκθεση που κυκλοφόρησε μεταξύ ανώτερων αξιωματούχων της εταιρείας αποκαλύπτεται από τους Financial Times - Πώς προέκυψαν τα δεδομένα - Ποια η θέση της εταιρείας
Στην αναγνώριση πως πάνω από το 60% βασικών προϊόντων τροφίμων και ποτών του χαρτοφυλακίου της δεν πληρούν «αναγνωρισμένα στάνταρ υγιεινής», προχώρησε η Nestlé, προσθέτοντας, μάλιστα, πως «κάποιες από τις κατηγορίες και τα προϊόντα μας δεν θα είναι ποτέ 'ύγιεινά', όσο κι αν προσπαθούμε να ανανεωνόμαστε».
Σε μια έκθεση που κυκλοφόρησε μεταξύ των ανώτερων στελεχών της εταιρείας, για την οποία έλαβαν γνώση οι Financial Times, αναφέρεται πως μόνο το 37% των τροφίμων και ποτών που διαθέτει η Nestlé, εξαιρουμένων των προϊόντων όπως οι τροφές για κατοικίδια και η εξειδικευμένη ιατρική διατροφή, επιτυγχάνουν βαθμολογία πάνω από 3,5 με βάση το σύστημα αξιολόγησης της Αυστραλίας.
Σύμφωνα με τους FT, αυτό το σύστημα βαθμολογεί τρόφιμα σε κλίμακα πέντε αστέρων και χρησιμοποιείται σε έρευνες διεθνών ομάδων και ιδρυμάτων. Η Nestlé, η οποία εμπορεύεται, μεταξύ άλλων, μάρκες τροφίμων και ποτών, όπως οι KitKat, Maggi και Nescafé, περιγράφει το όριο των 3,5 αστέρων ως το «αναγνωρισμένο ορόσημο για την υγεία».
Στο συνολικό χαρτοφυλάκιο τροφίμων και ποτών, περίπου το 70% των προϊόντων διατροφής της Nestlé δεν κατάφεραν να καλύψουν αυτό το όριο, ανέφερε η έκθεση, μαζί με το 96% των ποτών -εξαιρουμένου του «καθαρού» καφέ- και το 99% του χαρτοφυλακίου προϊόντων ζαχαροπλαστικής και παγωτού.
Το νερό και τα γαλακτοκομικά προϊόντα σημείωσαν καλύτερη βαθμολογία, με το 82% των (κλεμμένων -δες κάτω βίντεο) νερών και το 60% των γαλακτοκομικών να καλύπτουν το όριο.
Η Nestlé δήλωσε στις αρχές της εβδομάδας, ότι εργάζεται για την αναβάθμιση της στρατηγικής της για τη διατροφή και την υγεία μετά το θέμα των Financial Times.
Η εφημερίδα ανέφερε, ακόμη, ότι αυτή η αξιολόγηση αφορούσε περίπου το ήμισυ του συνολικού χαρτοφυλακίου της Nestlé, επειδή κατηγορίες όπως η ιατρική διατροφή, τα τρόφιμα για τα κατοικίδια, ο καφές και τα βρεφικά σκευάσματα εξαιρέθηκαν από την ανάλυση. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα που αναλύθηκαν, αντιπροσωπεύουν και το μισό, περίπου, των συνολικών ετήσιων εσόδων ύψους 72,7 δισεκατομμυρίων λιρών της εταιρείας.
Τα ευρήματα έρχονται καθώς οι κατασκευαστές τροφίμων αντιμετωπίζουν μια παγκόσμια ώθηση για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και την προώθηση της υγιεινής διατροφής. Τα στελέχη της Nestlé εξετάζουν τις νέες δεσμεύσεις που πρέπει να αναλάβουν για τη διατροφή και σκοπεύουν να αποκαλύψουν τα σχέδιά τους αργότερα μέσα στη χρονιά. «Εστιάζουμε πρώτα στο τμήμα του χαρτοφυλακίου τροφίμων και ποτών που μπορεί να μετρηθεί χρησιμοποιώντας εξωτερικά συστήματα ανάλυσης των θρεπτικών συστατικών», πρόσθεσε στέλεχος της εταιρείας.
Αυτή είναι η λίστα όλων των προϊόντων της εταιρείας στην Ελλάδα:
Προϊόντα διατροφής για βρέφη και παιδιά
Nan, Neslac, Βρεφικές κρέμες
Καφές (για οικιακή και επαγγελματική χρήση)
Nescafé, Λουμίδης Παπαγάλος, Nescafé Dolce Gusto, Nespresso, Buondi, Freddoccino
Στιγμιαία ροφήματα
Nesquik, Nestea
Σοκολατοειδή
Kit Kat, Crunch, Nestlé Dessert, Smarties
Προϊόντα μαγειρικής
Maggi (κύβοι, σούπες, πουρές), Νοστιμιά
Νερό
Κoρπή, Perrier, Contrex, S.Pellegrino, Vittel, Aqua Panna
Δημητριακά πρωινού
Fitness, Clusters, Cheerios, Cookie Crisp, Nesquik
Προϊόντα διατροφής κατοικίδιων ζώων
Friskies, Gourmet, Pro Plan,Tonus, Purina ONE, Felix